! NABÓR ROZSTRZYGNIĘTY !
wyniki naboru
W drugim konkursie o granty zdefiniowano 8 tematów obszarów badawczych, w oparciu o które należy przygotować koncepcję badań ubiegających się o grant z REV 4.0.
Cztery pierwsze stanowią powtórzenie tematów z I naboru wniosków o grant, jednak opisy zostały poszerzone o aspekty związane z bieżącą sytuacją. Kolejne cztery tematy są nowymi propozycjami zagadnień do rozważania.
- Segmentacja gospodarki globalnej
- Zależności pomiędzy systemem finansowym a sferą realną w warunkach gospodarki cyfrowej
- Znaczenie uwspólniania zasobów intelektualnych i wiedzy we współczesnej gospodarce
- Polityka konkurencji w warunkach gospodarki cyfrowej
- Zdolność państwa do zarządzania kryzysowego i reagowania na globalne szoki
- Oddziaływanie kryzysów globalnych na sposoby organizacji pracy, rozwój e-administracji oraz zmiany postaw klientów
- Wykorzystanie technologii w zarządzaniu kryzysowym w sektorze publicznym
- Wykorzystanie metod modelowania matematycznego i statystycznego na potrzeby oceny skutków zaburzeń systemów na poziomie globalnym
OPIS TEMATÓW OBSZARÓW BADAWCZYCH
Charakter konkursu
- otwarty (planowane 2 nabory wniosków o granty),
- drugi nabór wniosków od 27 kwietnia 2020 r. – do 27 maja 2020 r.
- w każdym naborze zakłada się przyznanie do 12 grantów.
Wysokość grantu
do 20 000 zł na jedną inicjatywę badawczą
Wnioskodawcy
- pracownicy badawczy Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie i innych instytucji naukowo-badawczych (z wyjątkiem osób zatrudnionych w projekcie REV 4.0),
- pracownicy badawczo-dydaktyczni, dydaktyczni Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie i innych instytucji naukowo-badawczych (z wyjątkiem osób zatrudnionych w projekcie REV 4.0),
- doktoranci (uczestnicy szkoły doktorskiej i osoby, które mają otwarty przewód).
Rodzaj wniosków
- indywidualny (dotyczy pracowników UEK),
- zespołowy (do 3 osób, w tym min. jeden pracownik UEK).
Okres badań
do 10 miesięcy od podpisania umowy, w II naborze zakłada się realizację badań od sierpnia 2020 r.
Przeznaczenie grantu
Wydatki na badania własne, w tym m.in.:
- przygotowanie publikacji naukowych,
- zakup baz danych,
- uczestnictwo w konferencjach krajowych i zagranicznych.
Sposób składania wniosków
Wnioski o finansowanie badań z funduszu grantowego w projekcie REV 4.0 należy złożyć na formularzu, który stanowi załącznik nr 1 do Regulaminu udzielania grantów. Wniosek o finansowanie badań z funduszu grantowego w projekcie REV 4.0 składa się z dwóch części:
- Część pierwsza (część informacyjna) – zawierająca informacje o wnioskodawcach oraz wymagane załączniki,
- Część druga (część opisowa) – zawierająca opis projektu badawczego.
Wniosek opatrzony podpisem Wnioskodawcy/ podpisami wszystkich Wnioskodawców (w przypadku wniosków zespołowych), należy przesłać w dwóch odrębnych plikach (Część pierwsza – informacyjna wraz z załącznikami – w formacie PDF), Część druga – opisowa ( w formacie PDF oraz w doc) w formie elektronicznej na adres grantREV4@uek.krakow.pl w terminie do 27 maja 2020 r. O zachowaniu ww terminu decyduje data przesłania wniosku wraz z załącznikami w wersji elektronicznej na wskazany adres mailowy.
Wnioskodawcy, którzy uzyskają grant będą przed podpisaniem umowy zobligowani do dostarczenia do siedziby Małopolskiej Szkoły Administracji Publicznej Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie (dalej: MSAP UEK), ul. Rakowicka 16 pok. 24; 31-510 Kraków oryginału całego wniosku tj. części pierwszej – informacyjnej oraz części drugiej wniosku wraz z załącznikami.
Kryteria przyznania grantu
Wnioski podlegają ocenie formalnej i merytorycznej. Komisja Konkursowa dokona oceny merytorycznej zgłoszonych inicjatyw badawczych w zakresie m.in.: oryginalności prowadzonych prac badawczych i ich zgodności z realizowanym projektem REV 4.0 i tematami badawczymi I konkursu, poziomu merytorycznego, doświadczenia wnioskodawcy, jak i możliwości opublikowania wyników badań w liczących się czasopismach krajowych i zagranicznych.
Rada Naukowa Projektu podejmie decyzję w sprawie przyznania grantów w oparciu o listę rankingową wniosków przekazaną przez Komisję Konkursową.
Rozliczenie grantu
- złożenie raportu okresowego i końcowego wraz ze sprawozdaniem merytorycznym,
- w ciągu 12 miesięcy od zakończenia realizacji badań opublikowanie ich wyników w punktowanych publikacjach naukowych np. w formie: monografii naukowej, rozdziałów w monografiach naukowych wraz z recenzją wydawniczą, publikacji artykułu w recenzowanych zagranicznych czasopismach naukowych, artykułu w wysoko punktowanym czasopiśmie naukowym
W przypadku, gdy praca stanowiąca podstawę rozliczenia grantu nie została jeszcze opublikowana, dowodem niezbędnym do jego rozliczenia będzie zaświadczenie z redakcji, że publikacja została przyjęta do druku.
Do pobrania:
- Regulamin udzielania grantów z funduszu grantowego w projekcie „Społeczno-gospodarcze konsekwencje czwartej rewolucji przemysłowej” „projekt REV 4.0” w ramach programu Regionalna Inicjatywa Doskonałości – wersja 2a
- zał. 1. Wniosek o udzielenie grantu z funduszu grantowego w projekcie REV 4.0 – wersja 2a
- zał. 2. Klauzula RODO – wersja 2a
- zał. 3. Wzór umowy – wersja 2a
- zał. 4. Raport (okresowy i końcowy) z realizacji projektu badawczego finansowanego w formie grantu z funduszu grantowego w projekcie REV 4.0 – wersja 2a