IV inicjatywa grantowa

„Współtworzenie internetowych zasobów wiedzy z konsumentem na rynku żywności prozdrowotnej”

Najważniejsze osiągnięcia:

Konsumenci coraz chętniej korzystają z zasobów internetowych do poszukiwania informacji i poszerzania wiedzy z zakresu żywności i żywienia. Z przeprowadzonych badań ankietowych wynika, że najczęściej wybieranym źródłem wiedzy o zdrowym odżywianiu były strony internetowe prowadzone przez specjalistów. Analiza zebranych danych wykazała również istotny statystycznie związek między poziomem wiedzy badanych respondentów a korzystaniem ze stron prowadzonych przez specjalistów. Udział ekspertów, specjalistów w dziedzinie odżywiania i w tworzeniu uwspólnionych zasobów wiedzy jest niezwykle istotny, ponieważ przekazywane przez nich informacje pochodzą z rzetelnych źródeł. Doskonałe miejsce do merytorycznych dyskusji stanowią platformy społecznościowe, które ułatwiają bezpośredni kontakt z konsumentem. Przeprowadzone w ramach projektu badania empiryczne dają podstawy do uwzględnienia uwspólnionych zasobów wiedzy w modelu procesu podejmowania decyzji konsumenckich na rynku żywności.

Publikacje/ udział w konferencjach

Wyniki badań opublikowane w indeksowanych, EBSCO, Google Books, NKC – National Library of the CRͿ materiałach pokonferencyjnych:

  • Sanak-Kosmowska, K., Śliwińska, I. ;(2020), The limited usefulness of social media in sharing nutrition knowledge ʹ an empirical study. In: Proceedings of The 16th MAC 2020, ISBN: 978-80-88285-28-7, Prague, pp. 7-14.

Artykuły w czasopismach naukowych:

  • Sanak-Kosmowska, K., Śliwińska, I. (2020), The sources of knowledge and their impact on consumers͛ decisions concerning proper nutrition, Scientific Quarterly Organization and Management, artykuł po pozytywnych recenzjach.
  • Artykuł popularno-naukowy na portalu wiedzy REV 4.0: − Współtworzenie zasobów wiedzy w mediach społecznościowych, 08.09.2020, Katarzyna Sanak-Kosmowska, Irena Śliwińska
  • Udział w seminariach tematycznych− Seminarium problemy metodologii nauk społeczno-ekonomicznych poświęcone wywiadom grupowym on-line͘ 01.06.2020
  • Seminarium studentów kierunku Marketing i Komunikacja rynkowa poświęcone tematyce współczesnych problemów marketingu (prezentacja wyników badań z grantu). 09.06.2020 r.,
  • Prezentacja wyników badań z grantu podczas spotkania z cyklu „Crash Mondays” 22.06.2020 r., spotkanie realizowane online na platformie Facebook, Katarzyna Sanak-Kosmowska