dr hab. Magdalena Wojnarowska, prof. UEK

dr hab. inż. nauk ekonomicznych

Lider naukowy problemu węzłowego 1.4 Zarządzanie produktem.

Adiunkt w Katedrze Technologii i Ekologii Wyrobów na Wydziale Towaroznawstwa i Zarządzania Produktem, Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie; dr hab. inż. nauk ekonomicznych w zakresie towaroznawstwa; doktorat z wyróżnieniem.

Ukończyła studia podyplomowe: Menedżer badań naukowych i prac rozwojowych.

Działalność naukowa

Ekspert w wyborze projektów do dofinansowania ze środków UE z zakresu ochrony środowiska. Reprezentant Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie w KT 270 ds. Zarządzania Środowiskowego Polskiego Komitetu Normalizacyjnego. Uczestnik licznych staży, kursów i szkoleń, w tym: Wiedza, praktyka, kadry – klucz do sukcesu; SPiN – Skuteczny Przedsiębiorca i Naukowiec; Wzmocnienie przedsiębiorczości oraz świadomości w zakresie współpracy nauka-biznes wśród małopolskich pracowników naukowych sposobem na wzrost innowacyjności i konkurencyjności małopolskich firm;  Wiedza i praktyka – klucz do sukcesu w biznesie. Reprezentant Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie w Klastrze LifeScience.

Projekty badawcze

Kierownik oraz wykonawca projektów badawczych finansowanych ze środków: Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Narodowego Centrum Nauki, Narodowego Centrum Badań i Rozwoju oraz Europejskich H2020. Wykonawca prac badawczo-rozwojowych dla przedsiębiorstw.

Uczestniczka projektu Challenges of Sustainable Development, zorganizowanego przez Sendzimir Foundation, University of Florida, Akademię Górniczo-Hutniczą, Polish Environmental Partnership Foundation.   

Publikacje

Autorka licznych publikacji z zakresu zrównoważonej produkcji i zrównoważonej konsumpcji, LCA, zintegrowanej polityki produktowej, ekoprojektowania. Uczestniczyła w licznych konferencjach o zasięgu międzynarodowym, jak i krajowym.

Certyfikaty

Posiada certyfikaty: Wewnętrzny Auditor Zintegrowanego Systemu Zarządzania ISO 9001, ISO 14001; FMEA; Asystent Systemu Zarządzania Jakością.

Tematyka badań

Obszar badawczy koncentruje się wokół następujących zagadnień: Gospodarki w obiegu zamkniętym, biogospodarki, narzędzi zarządzania środowiskowego, kształtowania świadomości ekologicznej konsumentów, etykietowania środowiskowego, zrównoważonej produkcji i zrównoważonej konsumpcji.