Seminarium: Kompetencje 4.0 jako czynniki ułatwiające realizację projektów w programie Erasmus+

8 lutego 2022 roku o godzinie 11:30 odbędzie się pierwsze tegoroczne seminarium REV4.0. Tym razem spotkanie poświęcone będzie roli kompetencji 4.0 w realizacji projektów w programie Erasmus+. Spotkanie trasmitowane będzie online.

Czas pandemii Covid-19 to poligon doświadczalny, który weryfikuje, w jakim stopniu współczesne relacyjne i sieciowe paradygmaty w zarządzaniu sprawdzają się w praktyce. Paradygmat relacyjny i sieciowy oraz wynikające z niego zarządzanie strategiczne zakłada, że we współczesnych, trudno przewidywalnych warunkach społeczno-gospodarczo-politycznych przewagę konkurencyjną i efektywność w działaniu można uzyskać na rynku poprzez właściwą strukturę organizacyjną opartą o wyspecjalizowane, rozproszone, niehierarchiczne i uzupełniające się między sobą wiedzą i doświadczeniem działy lub jednostki, cieszące się niekiedy dalece posuniętą autonomią i współpracujące ze sobą z wykorzystaniem nowoczesnych technologii. Ponieważ pandemia Covid-19 w sposób naturalny zakłóciła mobilność pracowników, a tym samym negatywnie wpłynęła na łatwość komunikowania się, warto jest badać, jakie kompetencje pomogły organizacjom, a w szczególności ich liderom, w utrzymaniu swoich przedsięwzięć i uzyskaniu przewagi na rynku w tych trudnych czasach oraz w dobie czwartej rewolucji przemysłowej, czyli w epoce, w której dominującą rolę odgrywają nowoczesne technologie i automatyzacja wszelkich procesów.

Zarządzenie na odległość, zwłaszcza w środowisku międzynarodowym, nie jest jednak jedynie domeną korporacji. Dotyczy ono także międzynarodowych projektów, finansowanych ze środków największego unijnego programu edukacyjnego – Erasmus+, który dotkliwie odczuł skutki pandemii Covid-19. Omawiany projekt przybliża wyniki badania przeprowadzonego w czasie pandemii wśród koordynatorów projektów realizowanych w ramach programu Erasmus+. Jednym z jego celów było zbadanie sposobów zarządzania projektem w nowych warunkach oraz zebranie opinii na temat kompetencji niezbędnych do zdalnego kierowania międzynarodowymi przedsięwzięciami. Wyniki pokazują, że o sukcesie współpracy realizowanej w ramach europejskich inicjatyw edukacyjnych decydują nie tylko kompetencje cyfrowe, lecz przede wszystkim kompetencje społeczne i kognitywne.

Gościem spotkania będzie dr Paweł Poszytek – Dyrektor Generalny Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji, dyrektor Narodowej Agencji Programu Erasmus+ i Europejskiego Korpusu Solidarności. Członek kilku językowych grup doradczych i konsultacyjnych przy Komisji Europejskiej i Ministerstwie Edukacji Narodowej, m.in. w latach 2005-2007 członek zarządu europejskiego stowarzyszenia EALTA działającego na rzez podnoszenia jakości w testowaniu biegłości językowej. Koordynator projektu Rady Europy „Country Profile”, a od 2014 ekspert programu „Horyzont 2020”.

Seminarium rozpocznie się o godz. 11:30 i transmitowane będzie online za pośrednictwem platformy konferencyjnej Zoom.  

Link do spotkania: https://zoom.us/j/96060866414?pwd=Qnd4Y05MczZrcFBaZjFqRnUwaDVIdz09

Więcej informacji można znaleźć na stronie wydarzenia na Facebooku.

Serdecznie zapraszamy.