Szczegóły rekordu

Tytuł:Zachowania konsumentów w czasie pandemii COVID-19 = Consumer Behaviour during the COVID-19 Pandemic
Autor:Chlipała Paweł
Żbikowska Agnieszka
Data wydania:01/11/2021
Obszar wiedzy:
Słowa kluczowe:


Wydawca:Towarzystwo Naukowe Organizacji i Kierownictwa
Nazwa czasopisma:Przegląd Organizacji
Abstrakt:

Artykuł ma charakter empiryczny i zawiera przegląd literatury oraz wyniki badań własnych na temat zachowań konsumentów w czasie pandemii COVID-19. Celem artykułu jest diagnoza skali i kierunków zmian polskich konsumentów w zakresie nabywania, użytkowania i pozbywania się produktów. Badania przeprowadzono na kwotowo wybranej próbie 750 respondentów dobranych ze względu na wiek, płeć i wykształcenie. Badania potwierdzają światowe trendy zachowań konsumenckich w zakresie paniki zakupowej we wstępnej fazie kryzysu, ograniczenia wydatków na niektóre kategorie asortymentowe (odzież, obuwie) czy też wzrost zakupów internetowych. Pokazują też odrębność polskich konsumentów odnośnie do asortymentów nabywanych przez Internet czy też planów zakupowych w okresie po pandemii. Analiza wyników wskazuje zależności między obawami przed koronawirusem a miejscem nabywania produktów oraz skłonnością do odkładania zakupów na przyszłość.

DOI:DOI: 10.33141/po.2021.7.01
ISSN/ISBN:

Dodaj komentarz

/ Kontakt

BIURO PROJEKTU

Małopolska Szkoła Administracji Publicznej
Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
ul. Rakowicka 16, p. 24, 31-510 Kraków
T: (12) 293 75 83
E: biurorid@uek.krakow.pl

Godziny pracy Biura Projektu:
poniedziałek – piątek 7:30-15:00

PROMOCJA ORAZ UPOWSZECHNIANIE

Wojciech Sypek
Małopolska Szkoła Administracji Publicznej
Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
ul. Rakowicka 16 | pok. 22
E: sypekw@uek.krakow.pl
T: 12 293 75 67 | K: +48 537 637 807

logo MNiSW
logo UEK
logo smap